« terug naar vorige pagina

Tip of klacht melden

Heeft u een klacht?

Wij willen ons werk graag professioneel uitvoeren en vinden het belangrijk dat u ons vertrouwt. Natuurlijk is het mogelijk dat u geen goed gevoel heeft na contact met onze praktijk. U vindt bijvoorbeeld dat u niet serieus bent genomen of u heeft de praktijk niet goed kunnen bereiken. Wij willen dat dan graag zo snel mogelijk weten, zodat wij dit met u kunnen bespreken en we ervan kunnen leren.

Tevens is het klachtenformulier aan de balie verkrijgbaar.

Hoe verloopt de klachtenprocedure?
Als wij uw klacht hebben ontvangen dan sturen wij u een bevestiging van de ontvangst van uw klacht. De interne klachtencoördinator is het eerste aanspreekpunt en deze neemt uw klacht in behandeling. Intern wordt bekeken wat de beste wijze is om uw klacht te bespreken en/of op te lossen. Indien gewenst wordt er een (telefonisch) gesprek gepland tussen u en de medewerker waarover u een klacht heeft, de interne klachtencoördinator kan hierbij aanwezig zijn. Als de klacht na dit gesprek naar ieders tevredenheid is opgelost wordt de klachtenprocedure afgesloten. Eventuele verbetermaatregelen die zijn afgesproken worden vervolgens uitgevoerd. Het kan ook zijn dat we via de mail of post een reactie op uw klacht geven. We zullen u dan ook vragen of de klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Als dit niet zo is, dan kunnen we alsnog een gesprek plannen. We hanteren een termijn van 6 weken om een uitspraak over de klacht te doen. Als het nodig is kan deze termijn eenmalig met 4 weken worden verlengd.

Verdere informatie
Wij zijn aangesloten bij de Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (www.SKGE.nl). Komen we er via bovenstaande interne procedure samen niet uit dan kan een onafhankelijke klachtenfunctionaris van de SKGE optreden als bemiddelaar. Mocht deze bemiddeling ook niet tot een oplossing leiden dan kunt u bij de SKGE de klacht indienen bij de geschillencommissie.